KAWAN





Cinta Kawan
Masih tetap mahu di sini,
memasak kaki, menyembah bumi,
masih gagah bersama di sini,
memancang kudrat, mengharung duniawi,
kawan itu ada ramai, sayang,
kamu ambillah dan lambung-lambungkan,
dan andai dilempar ke langit seberang,
aku pungutkan dan aku timang-timangkan.
Kawan sampai mati,
ini satu janji.
 
   Sebab kalau hilang seorang kawan , rasa diri ini tak bermakna . tak bermakna sebab apa ? mestilah sebab kita tercari cari kenapa kita boleh hilang kawan ? mungkin sebab persepsi kita sndiri yang tak pandai jaga hati kawan atau kawan sendiri yang memilih haluan untuk bersendiri . betul tak ? hm . same goes me . ada yang nak ikut kepala sndiri , sorang heartless , sorg ego , sorg asik nak emo je . dahtu . nak dengar cakap siapa ? tapi kami .. yes kami lainn .. gaduh seteruk mana , kecoh mana , public mana , tetap masih bersama . tapi .. adakah masing masing menyimpan dendam dalam hati ?
   Bagi saya , saya bukanlah seorang pendendam tapi hanya pemendam . ya itu saya . haha . perasaan kita ? nangis kita , rebah kita , jatuh kita , tak perlulah kita beritahu orang lain . sebab kawan , sahabat yang terbaik , dia akan tahu sendri kita dalam keadaan susah . hmm . tapi tak apa . aku dah BIASA :) . dah biasa diperlakukan sebegini . aku perlukan perhatian kadang kadang . nampak aku senang . nampak aku gembira bila bersama korang . kan ? tapi hakikatnya kau tahu ? ohh haha , aku baru nangis semalam , aku baru nangis tadi ? tapi terus boleh happy happy dngan korang . sebab ? sebab aku taknak tunjuk . taknak dan tak akan .

   Biarlah semua ni hanya tinggal kenangan . buka buku baru tutup buku lama (macam terbalik je ayat) haha . walau apa pun , good luck for our pentaksiran tingktan tiga . guess who . insyaAllah kita sama sama berjaya okay . suah senang kita bersama . bukan masa senang je baru nak cari . is it ? okay . lupakan segala kepahitan . hanya simpan yang manis dalam hati okay ? janji tau ? janji ? ini satu janji . kawan sampai mati :')


sincere ,
ilyamaisyarah


No comments:

Post a Comment